نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی در این مناطق/سهم تهران مشخص شد

حسن کریمی‌سنجری درباره آخرین وضعیت نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و تعداد آنها در کشور بیان‌داشت: تاکنون حدود ۳۷ دستگاه ایستگاه شارژ خودروی برقی در سراسر کشور نصب است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در تهران نصب شده است.

وی ادامه‌داد: از ۲۴ ایستگاه شارژ خودروی برقی نصب شده در تهران پنج ایستگاه فعال است و به دارندگان خودروهای برقی در تهران سرویس می‌دهد و ۱۷ ایستگاه دیگر هم در حال تجهیز است.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت اظهار داشت: هفت ایستگاه شارژ خودروی برقی نیز در مراکز خصوصی از جمله کرمان موتور، ایران‌خودرو، جتکو و مراکز متعلق به شهرداری نصب شده که هنوز فعال نیست.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعداد ۳۷ ایستگاه شارژ خودرو برقی در سراسر کشور ۱۶ ایستگاه فعال و بقیه در حال تجهیز و تکمیل خبر داد.
نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی در این مناطق/سهم تهران مشخص شد

حسن کریمی‌سنجری درباره آخرین وضعیت نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و تعداد آنها در کشور بیان‌داشت: تاکنون حدود ۳۷ دستگاه ایستگاه شارژ خودروی برقی در سراسر کشور نصب است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در تهران نصب شده است.

وی ادامه‌داد: از ۲۴ ایستگاه شارژ خودروی برقی نصب شده در تهران پنج ایستگاه فعال است و به دارندگان خودروهای برقی در تهران سرویس می‌دهد و ۱۷ ایستگاه دیگر هم در حال تجهیز است.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت اظهار داشت: هفت ایستگاه شارژ خودروی برقی نیز در مراکز خصوصی از جمله کرمان موتور، ایران‌خودرو، جتکو و مراکز متعلق به شهرداری نصب شده که هنوز فعال نیست.

وی اضافه‌کرد: ۱۳ ایستگاه شارژ خودرو برقی نیز به‌جز تهران در کل کشور نصب شده که از این تعداد فقط ۱۱ ایستگاه فعال است؛ این ایستگاه‌ها در بم کرمان، بابل، بابلسر، چالوس، مشهد، اراک، قم، کرج و هشتگرد واقع شده است.

کریمی‌سنجری در پاسخ به این پرسش که آیا دارنده یک خودروی برقی مسیری نظیر ‌تهران تا بابلسر را می تواند با یک بار شارژ در مبدا طی کند، تاکید کرد: این مساله بستگی به مسیر دارد، خودروهای برقی موجود در کشور می‌توانند ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر را در شرایط معمول با یک بار شارژ کامل طی کنند، اما مسیری مانند تهران به بابلسر دارای سربالایی است و بر این اساس مصرف انرژی در این مسیر افزایش می‌یابد.

وی افزود: البته برخی خودروهای برقی ترمزهای بازگردانده انرژی دارند؛ یعنی وقتی در سرازیری حرکت می کنند باتری آنها مجدد تا حدودی شارژ می‌شود، اما به‌هرحال برای اطمینان خاطر مصرف کننده بر اساس استاندارد در مسیرهای جاده‌ای در هر ۱۰۰ کیلومتر باید در دو طرف جاده ایستگاه شارژ خودروی برقی وجود داشته باشد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در ادامه یادآور شد: برای پیمایش مسیر تهران تا بابلسر با توجه به ترافیک موجود و مسیری که معمولا به صورت سربالایی است، لازم است ایستگاه‌های شارژ در طول مسیر موجود باشد تا دارنده خودرو در این مسیر بتواند بعد از شارژ از مبدا، خودروی خود را در مسیر مجدد شارژ کند.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای نصب ایستگاه‌های شارژ در جاده‌ها انجام شده است، تصریح کرد: به طور مثال پیش‌بینی شده است در آزادراه تهران- پردیس چهار ایستگاه شارژ خودرو برقی نصب شود و مدیریت این آزادراه مسئولیت نصب این ایستگاه‌ها را بر عهده گرفته است.

کریمی‌سنجری همچنین گفت: در مسیرهای تهران- رشت، تهران- چالوس و محورهای هراز و فیروزکوه متولی ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی را تعیین کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: ایستگاه شارژ هشتگرد در محل خودروسازی ماموت نیز یکی از ایستگاه‌هایی است که محور تهران- تبریز و تهران- رشت را تجهیز می‌کند و باید نصب‌ این ایستگاه‌ها ادامه یابد که از یک طرف به رشت و از طرف دیگر به تبریز برسد.

لینک کوتاه خبر:

http://arjaniaan.ir/?p=9996

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

هیچ محتوایی موجود نیست

تصویر روز:

پیشنهادی: